۴ بازديد

خریدار ضایعات فولادی و عملکرد آن

امروزه با توجه به گسترش و جهانی شدن صنعت خرید و فروش، بازیافت و تولید ضایعات فولادی در جهان، شرکت های بسیاری وجود دارند که به عنوان خریدار ضایعات فولادی در این صنعت فعالیت می کنند. آن ها به خوبی با شرایط کار در این بازار، از جمع آوری و بازیافت گرفته تا تولید و ساخت فولاد آشنایی دارند و با توجه به همین شرایط و نیز مواردی که در خرید و فروش این صنعت وجود دارد، به معاملات خود می پردازند.

پیداست که هرچه این صنعت به سمت و سوی پیشرفت و جهانی شدن گام بردارد، فعالان اقتصادی آن وارد میدان شده و در صدد کسب سود و سرمایه به فعالیت در این عرصه می پردازند.

خریداری و بازیافت ضایعات فولادی و شناخت آن، هم از نظر اقتصادی و هم محیطی، بسیار مهم است. بهترین خریدار ضایعات کسی است که در معاملات خود، همه ی شرایط و ضوابط موجود در بازار را شناسایی کند تا در خرید و فروش ضایعات فولادی و مراحل کار آن دچار مشکل نشود. از جمله مواردی که برای خریدار ضایعات مهم و قابل توجه بوده است، آگاهی از آخرین قیمت ها و هزینه های اعمال شده و محل خرید و فروش ضایعات فولادی می باشد. چنان چه خرید و فروش در محل خریدار انجام نپذیرد، هزینه های حمل و نقل و جابه جایی نیز بر هزینه های دیگر افزوده می شود.

پس بهتر است خریدار ضایعات فولادی، تا حد ممکن این معاملات را در محل زندگی خود انجام دهد. به طور کلی مراکز خرید و فروش ضایعات، مانند مرکز فروش ضایعات آهن در تهران، خریدار ضایعات مس، خریدار ضایعات آهن و سایر مراکز و انبارها، بر خود واجب می بیند که پیش از عقد قرار داد و انجام معامله، اطلاعاتی را در زمینه های مرتبط با خرید و فروش ضایعات کسب کرده و بعد وارد عمل شوند.

خریدار ضایعات فولادی و عملکرد آن

برخی از ارگان ها و شرکت هایی که به تولید فولاد مشغول هستند به شرح زیر می باشند:

  • ذوب آهن امیر کبیر اراک
  • مجتمع ذوب آهن اصفهان
  • مجتمع فولادسازی خوزستان
  • مجتمع فولادسازی خراسان و …

قیمت دلار یکی از مهم ترین عواملی است که بر بازار خرید و فروش فولاد تأثیر به سزایی دارد. قیمت فولاد بازیافت شده به قیمت ضایعات فلزی بستگی دارد. از عواملی که بر قیمت ضایعات فلزی تأثیرگذار هستند می توان اشاره کرد به این موارد:

  • هزینه های انرژی
  • هزینه های تولید
  • عرضه در برابر تقاضا
  • حجم ضایعات فلزی و …

فولاد و عناصر سازنده ی آن

فولاد یک نوع آلیاژ ساخته شده از آهن است که دارای درصد کمی کربن و عناصر دیگر می باشد. کربن یکی از مهم ترین موادی است که در تولید فولاد به کار می رود و مقدار استفاده شده از آن به کمتر از 2% می رسد. آهن پس از ذوب شدن دارای مقادیر زیادی کربن است که تولید کننده ها برای تبدیل آهن مذاب به فولاد، آن را مجدد فرآوری می کنند تا درصد کربن آن به حد مطلوب برسد و پس از آن، چنان چه نیاز بود عناصر دیگری هم به آن اضافه می گردد.

تاریخچه ی ساخت این نوع آلیاژ فلزی به گذشته های دور باز می گردد و مربوط به امروز نیست. اما صنعت آن در دهه های اخیر رو به پیشرفت بوده و هرچه می گذرد اهمیت و پیشرفت آن دو چندان می شود. در اکثر کشورهای پیشرفته ی دنیا به دلیل پشت سر گذاشتن مراحل توسعه و نیز تقاضای کم، صنعت آهن آلات به ویژه فولاد چندان مورد توجه نبوده و در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است.

اما در کشورهای در حال توسعه که در جهت پیشرفت و توسعه یافتگی گام برمی دارند، بازار خرید و فروش فولاد به دلایل مختلف از جمله تقاضای بالا، قیمت ارزان، نیروی انسانی کافی و … بسیار مورد توجه بوده است و در آینده نیز نقش مهمی ایفا می کند. ایران نیز در شمار همین کشورها قرار گرفته است. به طوری که می شود گفت خریدار ضایعات آهن و فولاد در ایران دارای درآمد نسبتا بالایی است.

برای خرید و فروش ضایعات فولادی خود به بالاترین قیمت به وب سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.